Market Monitor - Focus on automotive performance - USA

Trhový prieskum

  • USA
  • Automotive / Doprava

01 okt 2015

Payment behaviour in the US automotive sector has been rather good over the past two years.

  • The US automotive sector is performing well, with new car sales approaching pre-recession levels. New car sales are expected to increase 3.7% in 2015, to 17 million units, driven by robust economic performance, improved consumer confidence and expanded regulatory requirements for safety and fuel economy. The aftermarket segment remains stable, aided by lower fuel prices.

 

  • Gross margins of automotive businesses are expected to remain stable in the coming months as the industry benefits from lower raw material prices (on average raw materials account for 20% to 25% of a car's selling price). However, at the same time there is some headwind from a stronger USD. 

 

  • The US automotive market is very competitve, with domestic brands such as GM, Ford and Fiat Chrysler losing market share to foreign producers from Japan and Germany. That said, The 'Detroit 3' remain the largest players in North America, and the industry remains competitive due to changing technology and regulatory requirements.

 

  • Automotive businesses tend to be highly leveraged, since the sector is very capital-intensive. Access to external funding has steadily improved since the 2008 credit crisis, due to the improved trading conditions within the sector, relaxation within the traditional credit markets and access to funding via government-backed programs.

 

  • The average payment duration in the US automotive industry is 30-60 days. Payment behaviour in this sector has been rather good over the past two years. The number of protracted payments, non-payments and insolvency cases is low. Given the positive performance outlook we expect the current insolvency rate to remain stable.

 

  • Due to the generally benign indicators we assess the credit risk and business performance of the automotive sector to be good, and our underwriting stance continues to be open.

 

  • However, we have generally a neutral underwriting stance on the alternative fuel vehicles segment, which is currently impacted by low oil prices and lack of infrastructure/charging points.

Súvisiace dokumenty

Zrieknutie sa zodpovednosti

Každá publikácia, ktorá je k dispozícii na našej webovej stránke, ako aj správa, článok, obchodné informácie, tipy a užitočný obsah, infografiky, videá (každý z nich je k dispozícii v časti "Publikácie") sa poskytuje len na informačné účely a nie je určená ako odporúčanie alebo obchodné poradenstvo pre akéhokoľvek čitateľa pre jeho konkrétne finančné transakcie, investície alebo stratégie. Čitatelia si musia urobiť vlastné nezávislé rozhodnutia, či už obchodné alebo iné, týkajúce sa poskytnutých informácií. Hoci sme vynaložili maximálne úsilie, aby sme zabezpečili, že informácie obsiahnuté v ktorejkoľvek z našich publikácií boli získané zo spoľahlivých zdrojov, spoločnosť Atradius nenesie zodpovednosť za akékoľvek chyby alebo opomenutia, ani za výsledky alebo závery, ku ktorým sa dospelo použitím takýchto informácií. Všetky informácie obsiahnuté v ktorejkoľvek z našich publikácií sa poskytujú "tak, ako sú", t. j. bez záruky ich celistvosti, úplnosti, presnosti, aktuálnosti alebo záruky dosiahnutia požadovaných výsledkov, ktoré čitateľ zamýšľa dosiahnuť ich použitím, a rovnako bez akejkoľvek inej záruky, či už výslovnej alebo implicitnej. Spoločnosť Atradius, jej pridružené spoločnosti alebo korporácie, ani ich partneri, zástupcovia alebo zamestnanci v žiadnom prípade nenesú zodpovednosť voči čitateľom alebo komukoľvek inému za akékoľvek rozhodnutie alebo konanie prijaté alebo uskutočnené na základe informácií získaných z týchto publikácií, ani za akékoľvek iné následné, osobitné alebo iné podobné škody alebo ujmy, a to ani v prípade, že boli na možnosť takýchto následných škôd vopred upozornení..